پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
ی

حوزه/ علیرغم ادعاهای فریبنده و متظاهرانۀ دولت بایدن بر تأکید به ورود کمک‌های امدادی به غزه و تهدید کردن رژیم صهیونیستی به تحریم تسلیحاتی، یک منبع آگاه فاش کرد ایالات متحدۀ آمریکا قصد ندارد تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل اعمال کند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، رسانۀ آمریکایی پلیتیکو به‌نقل از فرستادۀ ویژۀ دولت بایدن در امور بشردوستانۀ خاورمیانه، گفت: ایالات متحده، با وجود اعمال محدودیت‌های اسرائیل برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، تصمیم ندارد آن را تحریم تسلیحاتی کند.

به‌گزارش الجزیره، منابعی که به‌شرط عدم افشای هویت، صحبت کردند، گفتند لیز گراند، فرستادۀ ویژۀ دولت بایدن در امور بشردوستانه خاورمیانه، در ماه اوت با گروه‌های امدادی در واشنگتن دیدار کرده است که طی آن گراند به‌ آن‌ها گفته است «اسرائیل بخشی از دایرۀ کوچک و بسیار محدود متحدان ماست» که واشنگتن از کمک به‌ آن‌ها امتناع نخواهد کرد.

گفتنی است در تاریخ ۱۳ اکتبر، مقامات ارشد دولت بایدن نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ارسال کردند که صرفاً نمایشی کاذب برای حمایت از حقوق بشر و جهت کاهش انتقادات به حمایت آمریکا از نسل‌کشی بوده؛ در این نامه یک ضرب‌الاجل ۳۰ روزه برای افزایش امدادرسانی به غزه تعیین شد و هشدار داده شد که در غیر این صورت، عرضۀ تسلیحات واشنگتن به اسرائیل محدود یا لغو می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha